MAURIK - De bestrating van het gebied rond het nieuwe gemeentehuis van Buren in Maurik wordt vanaf 1 juni aangelegd. Het verkeer van en naar het bestaande gemeentehuis wordt vanaf dan omgeleid.
De gemeente Buren noemt het een “ingewikkelde planning”, omdat de bouw van het nieuwe gemeentehuis tegelijkertijd gewoon doorgaat. Daarbij moet het huidige gemeentehuis gewoon bereikbaar blijven.
Omleiding Er wordt daarom een tijdelijke weg aangelegd langs de kleine vijver. Er komt een nieuwe doorgang naar het parkeerterrein vanaf de rotonde. Ook worden er nieuwe tijdelijke doorgangen aangelegd bij het gebouw zelf.
De nieuwe bestrating is naar verwachting halverwege september klaar.