TIEL - Brand in een trein heeft er woensdagavond voor gezorgd dat het station in Tiel langere tijd was afgesloten.
Rond 19.45 uur kwam een trein vanuit de richting Arnhem rokend het station binnen rijden. Bij aankomst van de brandweer bleek het vuur al te zijn gedoofd, al hing er nog een sterke brandlucht in en rond de trein.
Brandweerlieden hebben het motorcompartiment aan beide zijden geopend om de situatie te controleren. Daarbij werd samengewerkt met ProRail om verder onderzoek te doen naar de oorzaak van de rookontwikkeling.