BUREN - De politie heeft dinsdag een 35-jarige man uit Buren aangehouden in het onderzoek naar het datalek bij Ajax eerder dit jaar, meldt het ANP. De man wordt ervan verdacht meerdere keren te hebben ingebroken in de computersystemen van de Amsterdamse voetbalclub.
Ajax deed afgelopen voorjaar aangifte van een datalek van supportersgegevens. Volgens de club was van een paar honderd mensen het e-mailadres ingezien en van minder dan twintig mensen met een stadionverbod de namen, e-mailadressen en geboortedata.
RTL Nieuws meldde dat het door de hack mogelijk was om de privégegevens van alle geregistreerde Ajax-fans in te zien, meer dan 300.000 mensen.
Niets buitgemaaktDe politie zegt dat "diverse gegevensdragers" van de verdachte in beslag zijn genomen voor onderzoek. "Op dit moment zien we niet dat er iets is buitgemaakt", laat een woordvoerder weten. Daarvan zou bijvoorbeeld sprake zijn als de data zijn gebruikt om een seizoenskaart aan te vragen.