TIEL - Zeven woningen aan de Hoveniersweg in Tiel zijn donderdagavond ontruimd nadat er gas is gemeten in de kruipruimtes.
Bewoners hadden rond 21.45 een vreemde lucht geroken en hier melding van gemaakt.
De brandweer rukte met meerdere eenheden uit en kreeg ondersteuning van de brandweer uit Lienden. Ook netbeheerder Liander kwam ter plaatse om onderzoek te doen naar het gaslek. Het lek was ontstaan in de voortuin van een woning die in maart grotendeels
werd verwoest door brand.
De brandweer is tot 00.45 uur bezig geweest met metingen en werkzaamheden om de situatie veilig te stellen.