RIVIERENLAND - Punkband
Pomme-Grenade is de 35ste ‘Parel van de Betuwe’. De finale van de jaarlijkse muziekwedstrijd voor beginnende bands vond vrijdagavond plaats in de Gelderlandfabriek in Culemborg.
De winnaar komt wel uit het oosten: Nijmegen. Pomme-Grenade beschrijft zichzelf als ‘hysterische femme punk(ish)’ – hun werk klinkt als riot-grrrlmuziek dat merkbaar verwant is aan het werk van jaren-negentig bands als Bikini Kill.
De teksten zijn politiek getint en gaan over seksisme en racisme. De band brengt op 5 juni hun eerste album uit.
AppelpopVijf bands namen het op vrijdag tegen elkaar op, na voorrondes in Wamel en Tiel. Naast de winnaars speelden ook Haylid, Turmeric, The Shutz en bloc bloc bloc een half uur muziek per stuk.
Pomme-Grenade krijgt een prijs van 333 euro, mag een showcase workshop doen in het Tielse centrum Zinder én staat in september bij Appelpop op het podium. Dat laatste werd op de avond zelf bekend gemaakt.